Despre educatie si comportamentul in sala de teatru

In primul rand as dori sa precizez ca acest post face parte din seria celor dedicate campaniei pe care o vom demara curand, care se axeaza atat pe indrumarea oamenilor spre teatru, cat si pe educarea publicului tanar. Am ales sa punctez si acest lucru deoarece m-am lovit de multe ori, in sala de teatru, de o serie de spectatori cu un comportament neadecvat. Pentru a fi mai explicit, voi exemplifica.

Ajungand la teatru intr-o zi de joi, am constatat cu mirare ca printre spectatori se afla si un grup de elevi necunoscuti. La inceput am fost incantat, dar cand am intrat in sala de spectacol m-am speriat. Tabloul prezenta un grup de elevi care, practic, nu stiau sa se comporte in sala. Vorbeau tare, tipau, foloseau cuvinte vulgare, ascultau muzica la telefoanele mobile. Am asteptat anuntul care indruma spectatorii spre locurile lor si ii indeamna sa-si inchida telefoanele, crezand ca ii va determina sa faca liniste. Din pacate, acest lucru nu s-a intamplat(ba mai mult, chiar si dupa ce a inceput piesa au continuat sa vorbeasca- mai incet ce-i drept).
Acesta a fost un exemplu care are ca subiect un grup de elevi, dar mai trist este faptul ca nici adultii nu respecta intocmai regulile. Spun acest lucru deoarece nu de putine ori am auzit telefoane sunand in timpul pieselor, am vazut oameni ce intrau dupa inceperea spectacolelor si chiar persoane ce au gasit in sala un loc in care se pot desfasura in voie alaturi de partener.
M-am gandit de multe ori la ce am putea face pentru a opri acest gen de comportare, iar concluzia a fost ca scoala ar putea ajuta in acest sens. Profesorii ar putea sacrifica putin din timpul orei lor (in special in orele de dirigintie) pentru a-i invata pe elevi si acest lucru(intrucat educatia de acasa lipseste cu desavarsire, evident). As dori sa stiu daca sunteti de acord cu mine si daca aveti alte idei.

Lasă un comentariu